Labels

Pages

Followers

Tuesday, May 31, 2011

BUKAN TIDAK TEGA…TAPI TERLALU CINTA..


            Assalamualaikum w.b.t..salam pertemuan buat sahabat blogger semua..blog ini semakin sunyi dari cerita-cerita kita..mengapa ya..InsYAALLAH.. selepas sekian lama bingkaibiru menyepi..akan nanti datang story untuk anda semua..hehe..maaf saya terlalu sibuk dengan amanah yang berat yang terpaksa diutamakan..moga amanah ini dapat sy jalankan  dengan baik dan selamat hendaknya.

Lama menyepi..terdetik untuk berbicara soal cinta lagi.hee…bagaiman ya rasa bercinta dengan manusia? Bagaimana ya rasa nikmat dalam melayari bahtera percintaan itu?? Bermula semuanya indah..indah dan terus indah..tapi..sampai bila???adakah kasih yang kita cipta yang belum ke arah alam rumahtangga ini akan pasti membawa kita ke syurga?? Jawapan itu ada pada anda..tidak mengapa jika ia dapat membawa kita hingga ke alam bahagia tapi bagaimana jika ia terhenti di tengah jalan dan tak mampu untuk diteruskan lagi? Kecewa cinta dalam alam remaja begitu mencabar..sampai kita sanggup merela segala bagi mengubat duka..mencuba apa jua cara demu untuk melupakan si dia…percayalah..andain ya dia benar-benar milik kita pasti sudah tercatat di Luh Mahfuz sana..biarlah kita menunggu dahulu walau lama..biarlah kita lepaskan dia dulu..tapi seandainya dia sudah punya pilihan lain janganlah sekali kita berduka dan terluka..yakinlah pada pencipta kita..DIA menghilangkan yang baik dan akan menggantika yang lebih baik untuk kita

Kita berduka dalam soal cinta ini tidak sehebat cinta kita kepada Allah..walau kita bertimbun dosa..tapi Allah sentiasa maha pengampun..kembalilah kepada si dia..mungkin perkenalan itu ujian dari Allah untuk hambanya..adakah kita mampu menjaga iman dan taqwa dalam diri kita..sedarlah …kadang2 airmata terlalu banyak kita tumpahkan buat insane yang telah pergi meninggalkan kita..tapi adakah ia sebanyak airmata keinsafan yang kita titiskan di malam hari dalam munajat kita kepada Sang Ilahi?? Syukurlah atas tamatnya pertemuan itu..mungkin kau akan terhindar dari bisikan nafsu yang syahdu dan hasutan syaitan yang melalaikan..moga titipan ini dapat dimanfaatkan oleh kita semua…AMEEN..salam permisi..

1 comment:

azwa amani said...

utamakna cinta Allah. kelak cinta manusia pasti kan hadir... :)jaga hati sebaiknya

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...