Labels

Pages

Followers

Sunday, February 13, 2011

Tunjukkan Aku Jalan Yang Lurus.......

Dengar muzik nie sambil hayati puisi ini yer...selamat..
Tunjukkan aku jalan yang lurus…
Jalan yang pasti kan menemuimu
Tuhan…hati ini merintih sayu
Jiwa ini dipenuhi debu sendu
Kerna aku dihimpit dengan dosa-dosa yang lalu..
Tuhan segalanya  telah kau beri percuma
Tidak langsung dititip dengan harga
Bukti cintamu pada manusia
Tanda keadilanmu buat sekalian makhluk di dunia..
Tuhan aku tersasar jauh dari mengingatimu
Izinkan aku kembali mendekatimu
Kerna hati dan jasadku hanya milikmu
Hidup dan matiku jua dari ketentuanmu
Tunjukkan aku jalan yang lurus…
Berilah aku peluang dengan menyembahmu hati yang tulus
Jangan sesekali aku pinta kasih kita terputus
Kerna kau penciptaku Sang Maha Kudus..
Tuhan andai diri ini terbuang hina
Andai jasad ini tidak diterima
Aku pasrah aku merela
Kerna dosa dan noda dulu telah aku damba
Tanpaku hirau peringatan yang dibicara
Pintaku tuhan kau kasihilah jua ibu bapaku
Sepertimana mereka mengasihiku
Kerna mereka insan mulia
Insan paling berharga bertakhta dijiwa
Biarlah aku pergi di kejauhan mereka
Biarlah nyawaku ini pengganti untuk mereka
Kerna aku ingin ayah dan ibuku punya rasa
Untuk mendekatimu dengan detik yang lebih lama
Tuhan..
Pengorbanan mereka tidak dapat disingkap dengan kata
Hanya dapat ku iringi dengan doa yang setia..
Akhirnya Tuhan semoga jalan yang ku pilih ini
jalan yang lurus jalan yang kau redhoi
jangan sesekali kau berikan aku benci di hati
dalam mengingati Mu,RasulMu, dan agamaMU yang ku cintai
TUNJUKKAN AKU JALAN YANG LURUS
SESUCI KASIH AL-FATIHAH.....
p/s : syukran kepada akh soufi,hafiz,syamim dan yunos kerna telah sama2 bergandingan bahu dalam pertandingan Puisi Kalam Tuhan..dengan berkat lakonan anda dan puisi yang telah daku cipta ini akhirnya kita berjaya mendapat TEMPAT KEDUA dalam pertandingan itu..syukran jazilan.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...