Labels

Pages

Followers

Wednesday, June 29, 2011

SETEGUH KASIH BAGINDA...:)

Salam persahabatan buat semua..Alhamdulillah buat sekalian kalinya kita menyambut  PERISTIWA Israk dan Mikraj pada hari ini bertarikh  29/06/2011 bersamaan 27 Rejab 1432H...seusai permergian Baginda Rasullah..dengan penuh mulia..dan kita umatnya merasa begitu duka..dan begitu gembira kita adalah dari kalangan UMATNYA YANG TERCINTA….saat baginda menghembuskan nafas suci baginda untuk menemui sang maha Khalid…terluah kata-kata ingat akan umatnya…lafaz mulia UMMATI..UMMATI..UMMATI…itulah dia Rasul yang kita cinta…MUHAMMAD B.ABDULLAH..rasulullah S.A.W..peristiwa ini telah terakam dalam Al-Quran..peristiwa yang seakan tidak di percaya oleh musuh-musuh ISLAM..tapi hakikatnya itulah kuasa Allah yang tiada tolok bandingya..

Firman Allah Taala bermaksud:
Maha Suci Allah yang telah menperjalankan hambaNya (Muhammad) pada suatu malam dari Masjid al-Haram (di Mekah) ke Masjid al-Aqsa (di Palestin) yang telah Kami berkati sekelilingnya agar Kami memperlihatkan kepadanya sebahagian dari tanda-tanda (kekuasaan dan kebesaran) Kami. Sesungguhnya Dia adalah Maha Mendengar lagi Maha Melihat. (Surah al-Israa: ayat 1)

Firman Allah Taala bermaksud:
Dan sesungguhnya (Muhammad) telah melihat (Jibril dalam bentuk rupanya yang asal) pada waktu yang lain. (iaitu) Sidrat al-Muntaha. Di dekatnya terletak syurga tempat tinggal (Jannat al-Makwa). (Muhammad melihat Jibril dalam bentuk rupanya yang asal) ketika Sidrat al-Muntaha itu diliputi oleh sesuatu yang meliputinya. Penglihatannya (Muhammad) tidak berpaling daripada yang disaksikannya itu dan tidak (pula) melampauinya. Sesungguhnya dia telah melihat sebahagian tanda-tanda (kekuasaan) TuhanNya yang paling besar. (Surah an-Najm: ayat 13-18)

SELAMAT MENYAMBUT ISRAK DAN MIKRAJ..MOGA KITA MENJADI UMAT BAGINDA..YANG SENANTIASA BERSYUKUR DENGAN NIKMAT YANG DIBERIKAN TUHAN…DAN MENDAPAT SYAFAAT BAGINDA DI AKHIRAT KELAK..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...