Labels

Pages

Followers

Monday, February 11, 2013

Sebuah Kenangan yang takkan...



Keindahan semalam hanyalah sebuah igauan yang sudah sirna. Melangkah pergi kian jauh dan terus menjauh dan takkan berulang lagi. Mungkin dulu hanya sekali dan dua kali dan tidak lagi untuk buat kesekian kalinya. Lesu langkahnya mengusir kesilapan semalam dan dia terus memanah awan….

“Apa yang telah aku lakukan dulu?”

“Kau silap..kau yang tidak pernah bersyukur, kau silap”

“Tidak…aku dah buat apa yang perlu aku buat”

“Apa yang sebenarnya kau buat? Kau sentiasa tinggikan ego kau dan kau tidak pernah faham tentang perasaan, kau tak pernah hadam erti sebuah ikatan.”

“Aku minta maaf....maafkan aku.”

“Ahh..sudah tiada berguna lagi maafmu itu. Kau selalu buat kesilapan yang berulang”

“Aku tak bersalah… bukan..bukan salah aku sepenuhnya..takdir yang buat aku jadi begini.”

“Sudah! Berhenti menyalahkan takdir..kau yang salah mentadbir hatimu. Sekarang kau terima pembalasannya.”

“Aku tak peduli aku nak ubah kembali apa yang terjadi dulu..”

“Tak perlu kau ubah..cukup kau hargai apa yang telah kau ada sekarang. Faham?”

“Tapi…”

“Kenapa? Tidak sama? Carilah persamaan di sebalik perbezaan itu. Sempurnakan apa yang belum sempurna.”

“Bagaimana?”

“Lihat pokok kelapa itu. Kalau buahnya tiada masihkah ia berguna dan sempurna?”

“Err…mungkin.”

“Sememangnya ia masih berguna. Batangnya boleh dibuat titi, daunnya boleh dijadikan lidi, tingginya ia menutup panas di bumi.”

“Aku faham sekarang.”

“Kenangan yang takkan diulang semula. Kau harus abadikan dia. Usah disesali dengan masa lalu mu itu kerana masa yang ada di hadapan mu itu harus kau hargai dan kau sayangi”

##########

Kringgggggggggggggggggggggggggggg!!!!Kringggggggggggggggggggg!!!

5.30 AM
Astagfirullah..Aku bermimpi rupanya.


~sedikit kelainan di dalam entry kali ini, moga ada unsur dakwah di dalam penulisan ini.=)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...