Labels

Pages

Followers

Monday, July 18, 2011

KU LEPASKAN KAU PERGI :)


Tepat tarikh dan waktu..mungkin ia sudah tercatat begitu…saat hati perlukan seorang untuk didamba..saat itu hati diduga dengan gempita duka alunan rasa yang tak terhingga..memori indah kini punah..sang hati mula menyendiri merasa takdir telah menang dan hati perlu mengalah..langkah dibuka seiring nada sayu..mata berpinar seakan menangisi pemergian insan yang menggamit kenangan lalu..hati terdiam saat masih terkenang akan si dia..helai tawa tangis duka kini akan tersimpan rapi bersama cerita yang akan senantiasa diingati…hati terpana tika mula bertemu dengan si dia..tika mula berjanji taat setia….tika senyuman mula terukir ceria…

Aku : awak…perjalanan kita nie masih panjang…awak kena kuat dan faham saya ae..saya bukan manusia sempurna..tapi saya akan cuba untuk menjadi seperti yang awak mahu

Dia : baiklah awak..saya terlampau bersyukur kerana dipertemukan dengan awak..mungkin awaklah insan yang sentiasa ada dalam setiap doa saya..saya sayangkan hubungan nie..awak tahu..kenangan saya paling  indah adalah saya  kenal awak..awak banyak mengajar saya erti sabar…erti persahabatan..erti sayang..erm.. (terdiam sang wanita seakan terputus kata)

Aku : saya pun sayang hubungan nie…awak tahu..saya takkan sesekali curang dengan awak dan akan sentiasa menemani  awak walau susah walau senang…walau awak  lelah..saya tetap ada untuk mengisi hari-hari abadi kita..saya akan bahagiakan awak selagi daya saya ..selagi upaya saya…

Dia : terima kasih awak…terima kasih banyak2…erm..awak..mcmna erk kalu hubungan kita nie terputus di tengah jalan?

Aku : eh…kenapa awak cakap macamtu? Kenapa awak tiba-tiba jer ungkap perkataan tue? Awak dah tak sayang saya? Awak dah nak tinggalkan saya? Kenapa awak….kenapa awak masih ragu-ragu dengan saya???

Dia : bukan..awak..saya sekadar bertanya…saya tak minta pun semua itu..sikit pun tak..tapi saya takut..saya takut saya tak mampu untuk bersama awak lagi…awak saya tak nak hubungan kita berakhir…

Aku : saya tahu awak masih teringat cinta awak dulu….tapi berilah saya ruang untuk membuktikan yang saya akan jadi yang terbaik dari dia….(nada sendu dari hati kian membungkam kian menguasai sekeping rasa pilu dan sendu)

Kata-kata yang selalu bermain itu telah menjadi kenyataan kini..apalah silapku..apakah ini sudah ditakdir begitu..cinta palsu yang cuba dipertahankan hanyalah nada pilu di kalbu hanyalah sembilu yang menikam padu…aku pasrah…kini aku bersendiri..bermuhasabah diri…menelusuri ruang waktu yang semakin suram dan sunyi……

p/s: aku dan dia hanyalah rekaan semata2..pen gubat bagi sahabat pembaca..kerna bingkaibiru tlah lama menyepikan diri..hehe

2 comments:

erika nuris said...

boleh buat novel ni...
kalau betul2 la terjadi cm nie kan en secangkir bicara...hmmm..semoga kuat n tabah..:)

Wanita Suci said...

wow...
biar btul ustaz husairi nie..
igat btul la tadi...
hehe(^_^)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...