Labels

Pages

Followers

Monday, March 14, 2011

Erm..Berilah saya masa – Last Part



PRIA: Saya selalu cuba beri semangat dekat awak tapi kenapa awak selalu berputus harap? Kenapa awak macam lawan kuasa Tuhan? Kenapa awak macam tak yakin dengan umur awak..luah sang pria seakan menitip amarah di jiwa..

Gadis: awak…sekarang awak senang berkata-kata..sakit yang saya tanggung bukan sekejap…tapi tiap hari awak..saya menitiskan air mata ..saya mohon moga Tuhan ambil nyawa saya dulu..saya dah tak sanggup lihat umi dan abi saya berhabis wang ringgit.. ..cukuplah masa kecil saya selalu menyusahkan  mereka…

Pria: saya takkan benarkan awak pergi dulu dari saya…

Gadis: tak..awak..kuasa dan ketentuan di tangan Tuhan…awak nak tahu..saya dah tulis surat pesanan kat umi kalau saya xda nanti..saya rasa bersalah sangat selalu menyusahkan mereka..

Kata-kata itu seakan menikam hati pria seakan mengia bahawa dia tidak akan dapat lagi bersama..

Pria: awak..cukuplah kata-kata awak tue…saya akan ada dengan awak..awak jangan tinggalkan saya ae? Nanti bila saya dah mampu..saya akan lamar awak kemudian kita bina keluarga bahagia tau..

Pujuk sang pria dalam mengubat hati si dia yang sekan berputus asa

Gadis: Terima kasih awak..saya pun harap begitu..tapi….saya rasa nyawa saya makin dekat jer untuk ke sana..saya rasa makin jauh je dari dunia nie…awak janji tau dengan permintaan saya tue yer…nanti awak dapat keluarga yang bahagia..awak jangan lupa doakan dan hadiahkan senandung zikir untuk roh saya nanti yer…

Pria: kenapa awak yang harus terima sakit tue? Saya perlukan awak..saya nakkan awak jadi pendamping saya…erm…marah sang Pria cuba menyalah takdir

Gadis: awak…jangan cakap macamtue yer..semua tue kan dah tersurat..saya xsalahkan sesiapa pun..walau tiap hari saya ditemani air mata tapi saya tetap cuba untuk teruskan sisa saya di dunia nie..awak…

Pria: cinta kita nie akan berakhir di sini ke awak?

Gadis: saya cuba pertahankan….tapi saya xnak awak menyesal di kemudian hari…saya lebih risaukan awak dari penyakit saya…awak cari pengganti saya yer…lepas awak dapat pengganti saya nanti beritahu saya yer..andai saya masih ada..:)

Titipan permintaan dari sang gadis minta supaya di penuhi tapi terpulang pada sang pria..adakah dia setia atau tidak mampu merela…jawapannya hanya ada pada sang pria itu..

Pria: erm..Berilah saya masa….

Gadis: awak..nanti xsempat kalau saya pergi  sebelum awak temui pengganti saya..saya nak sangat awak dapat yang lebih terbaik dari saya…….

Pengorbanan seorang gadis yang tidak mampu menahan cinta untuk alam rumahtangga..kesakitan yang dihadapi seakan menghalangnya untuk merasa nikmat seorang Isteri dan cuba menjadi wanita Syurga..semuanya telah tercatat di sana….TAMAT..

1 comment:

EJA said...

salam wah best nya dia dpt tgkp pic dgn ramai artis.. pape pun eja peminat no 1 lagu saat lafaz sakinah ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...