Labels

Pages

Followers

Wednesday, November 14, 2012

Yang Aku Pinta




Aku tidak pinta dirimu sehebat mereka
Mampu berpanah kata petah membuka bicara
Yang aku pinta suci malumu menghiasi peribadiku
Diammu bukan tidak mampu berbicara
Tetapi demi menjaga redha dan barakah dari DIA

Aku tidak pinta dirimu secantik bidadari dunia
Mampu mencairkan mata dan hati Adam yang terpana
Yang aku pinta kecantikan akhlak luhur peribadi mu
Sopanmu tanda kau solehah
Cintai agamamu bukti kau hamba Allah

Aku tidak pinta dirimu tulus menabur janji setia
Merakam kata bahagia mengukir kata syurga
Yang aku pinta bekalan nasihat dan doa darimu
Setia mememani hari-hariku
Tanda ingatan aku dan dikau kepunyaan DIA

Aku tidak pinta dirimu pandai bergaya
Pakaianmu mengikuti corak semasa
Yang aku pinta cerminan gayamu di dalam syarak agama
Terpelihara auratmu, terjaga maruah dirimu dan keluargamu
Lambang dikau srikandi agama

Aku tidak pinta suaramu lunak yang mampu mengasyikkan mereka
Alunan yang tega menggugat iman mereka
Yang aku pinta suaramu yang mampu memberi kata semangat
Kata nasihat di saat aku tenat pada detik aku tidak mampu untuk melihat
Setia suara itu berdoa dan mengingatkanku bahawa kita ada PENCIPTA

Aku tidak pinta dirimu sempurna dari segala
Tepat memenuhi cita rasa ku
Yang aku pinta moga aku mampu menjadi pelengkap hayahmu
Melengkapi kekuranganmu dan kekuranganku
Untuk sama kita rasa tribulasi ranjau kehidupan ini.

Secangkir bicara
13.11.2012


2 comments:

Eiqa Almond said...

Nice sharing.!
Mohon share entry nie yee.. :)

Husairi Hanafi said...

ok..no problem..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...