Labels

Pages

Followers

Thursday, March 20, 2014

Dengarlah Bintang Hatiku ^^


Teman,
Jalan dakwah yang kau pilih ini memerlukan kecekalan dan ketabahan. Kau pasti akan menerima pahitnya ujian kerana ku tahu manisnya sebuah perjuangan, kembaramu tanpa mengharap Ehsan hanya memerlukan doa kekuatan kau tega dalam menempa sebuah jalan yang penuh ranjau. Kau terima seadanya cerca dan hiba. Kau jadikan ia sebuah nostalgia untuk kau di puncak jaya.

Teman,
Ku tahu jalan yang kita pilih ini bukan suatu permainan bahkan akan menguji kita erti sebuah persahabatan. Kita pasti akan diuji dengan duri persahabatan tapi pesanku teman kita perlu hadapi segala kesakitan dengan penuh keredaan kerana kita sentiasa ada yang Maha Mengasihan.

Teman,
Kita lakukan ini semata-mata untuk mencari redha Tuhan, bukan perlukan perhatian apatah lagi kemahsyuran! Kita hanya abdi pada Ilahi, kita menyampaikan atas nama seorang Muslim. Kita bukan pendakwah tetapi kita juga boleh menjadi penyebar ke jalan Allah, kita bukan ustaz tapi kita juga boleh menjadi seorang penasihat.
Teman,
Terimalah segala kritikan dengan hati yang penuh lapang, saat di hina kita balaslah dengan doa bukan dendam yang membara. Tika kita dipandang sinis, kuatkanlah sayap agama kita untuk menyampaikan. Lontarkan gerimis kita pada Tuhan! Ya, Sesungguhya Dia Maha Mendengar dan dia mengetahui isi hatimu teman.

Teman,
Andai ada di antara kita yang gugur dalam jalan ini, satu di antara harus meneruskannya. Jangan sekali-kali kau atau aku matikan perjuangan ini. Rantai agama ini perlu diteruskan walau apa pun cara kita yang terdaya. Teruskanlah melangkah walau kita berasa susah.

Teman,
Pada sebuah pertemuan, hati kita ditautkan dengan namanya dakwah. Jangan sekali-kali dikau menyerah jangan sekali-kali kau mengatakan bahawa Aku sudah kalah! Ketahuilah olehmu teman, Rahmat Allah pasti mengiringi hamba yang senantiasa berusaha dan tidak berputus asa!

Husairi Hanafi
20/03/2014


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...