Labels

Pages

Followers

Wednesday, January 5, 2011

BIcaRA taNPa SuARa...

Salam titipan rindu buat sahabat semua..sahabat sekali lagi saya ingin berbicara soal berpasangan ini…maaf yer..kalau ada sahabat yang tidak menyukai tulisan saya ini..terlebih dahulu sy ingin menasihati diri sy sendiri..dan diri sahabat semua…bukalah minda untuk takwa..buang segala gundah untuk mendapat pengakhiran yang indah…lempar segala sedih..untuk mengubat hati yang pedih..

Sahabat..diciptakan Allah kepada manusia..hidup berpasang-pasangan..begitulah yang terjadi kepada nabi Adam..saat baginda berseorangan di Syurga datang rasa rindu untuk mempunyai teman sebagai penghias dan penghibur hidup di Syurga.. timbul rasa sunyi saat diri keseorangan..lalu sang hati meminta kepda YANG ESA..agar dikurniakan.. pasangan.. diperkenankan permintaan tersebut..lalu diciptakan Hawa sebagai penawar dikala sunyi penyeri di kala sepi..percintaan mereka di syurga begitu indah sekali..

Manusia juga mempunyai rasa untuk…menyayangi dan disayangi..tapi ke mana perasaaan itu di bawa?? ke mana perasaan itu di terjemah?? Setiap insan punya naluri dan hati untuk ada rasa cinta…tapi ia dipindahkan ke mana?? Terkadang ..rasa cinta kita pada manusia..melebihi rasa cinta kepada PENCIPTA..bila cinta pada manusia menemui titik noktah..ungkapan seakan ini kita lafazkan “who can hear those tiny broken hearts ” ataupun “where you go..i miss u so”. 

Andai kita luahkan pada insan yang bergelar manusia..dia hanya mampu berkata..dan adakala tidak mampu dilaksana dengan sempurna..tapi andai  kita luahkan isi hati yang duka ini pada sang PENCIPTA..sudah pasti ia akan memberi bahagia..Cuma masanya cepat atau lambat sahaja..kadang-kadang pertemuan antara manusia antara lelaki dan wanita yang bukan muhrim atau saudara..melahirkan seribu tandatanya..mereka ini sudah berkahwin atau sudah berkeluarga?? Kadang-kadang perlakuan melebihi orang..yang sudah berkeluarga..inilah yang terjadi dibumi Malaysia..bahkan di seluruh dunia..

Rasa kasih sayang perlu ada dalam setiap diri kita..tapi perlukah sampai..membawa kepada lembah zina?? Perlukah membawa kita kepada hidup bergelumang dosa..dan akhirnya membawa kepada sengsara dan membawa sejuta duka buat keluarga yang kita cinta..bermula dengan perkenalan biasa..akhirnya membawa kepada luar biasa.dulu tidak boleh…haram…jangan nak sentuh2…kini sudah boleh dan pasti boleh..halal dah…berpimpinan tangan ke mana sahaja pergi bergurau senda..tanpa batas kadang-kadang ada mata lain yang memerhati..yang penuh kesal dan sesal..dalam bisikan hati..berbicara sendiri “mengapa anak bangsaku begini”??? segala undang-undang dan syariat yang ditetapkan.. PENCIPTA..dilanggar..dan dipijak begitu sahaja..biar hati puas…biar si dia gembira..tetapi….kita tidak pergi jauh..kerana Allah tahu di mana saja kita berada..

Biarlah kita berkasih..dibatasi jarak dan masa..biarlah kita berbicara tanpa suara..biarlah kita..tidak bertemu..kerana nanti pasti kita akan bersatu..biar kita tidak bersentuhan mana-mana anggota kerna nanti kita akan merasai jua di alam rumahtangga..walau ada rasa rindu di hati..tapi biarlah ILAHI DAN FAMILY yang menjadi keutamaan diri..sayangilah hormati dan dilindungi dia..kerana dia yang akan menjadi ibu dan isteri/atau ayah dan suami..anda..semakin banyak kemanisan yang kita kecap sebelum alam rumahtangga..semakin tawar..ia pabila kita sudah berumahtangga..salam..akhir…dari insan hina…

3 comments:

Cik Kira said...

nice entry :] suka baca :]

Alhamdulillah,Allah masih menjaga hati aq ini :D

Cik Suriati said...

sangat menarik !
saya suke. insyaAllah..
peringatan pd diri saya jua !
:)
tenkiu sahabat !

aZIEra itu aKu.... said...

cinta kasih syg pd manusia kalau x krn Allah x smpai kemana pn...biarla b'ada di landasan yg btl...peringatan utk diri sy juge....:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...