Labels

Pages

Followers

Wednesday, January 16, 2013

Menangislah Wahai Jiwa yang Tenang



Menangislah wahai jiwa yang Tenang

Kau hadir dalam hidupku membuka ruang seri dalam hatiku
Menyinari setiap hari dan waktu mengisi segenap ruang yang baru
Dari mula aku kembara dalam rahimmu kau senantiasa menantiku
Takkan tertinggal walau sesaat takkan terleka walau seditik di mata
Setia cintamu padaku, setia cintamu pada dia, dia yang menjadi tongkatmu
Kau alis ukiran senyuman pahat rasamu di setiap corak tongkat itu
Walau getir kau tidak pernah rasa ia payah, malah kau hadir, hadir memberi peluang
Dia juga begitu, lembut dalam bicara tegas di dalam bahasa, marah bukan zahir dia benci
Tapi luahan batin supaya dia dimengerti, didengari dan diiukiti
Buat kau dan dia dengarlah suara hatiku yang paling dalam ini
Aku tanamkan genta rasaku terhadap kau dan dia
Bagaimana aku nanti jika kau dan dia tiada, aku tak sanggup bahkan aku tidak mahu

Wahai jiwa yang tenang ini, kuatkanlah aku untuk mencintai mereka
Sentiasa merasa kasih mereka sentiasa tidak lupa pada mereka
Walau nanti aku dipuncak yang tinggi takkan sekali aku pergi
Akan ku bawa kau dan dia bersama, bersama mengemudi hari
Kita mencari apa yang digelar Firdausi, kita rasa apa yang kita tidak rasa di fana ini
Kau dan dia telah meniti hari aku juga begitu, bahkan aku takut
Gerak apakah yang telah aku lakukan kepada kau dan dia untuk sama-sama kita ke sana
Sudahkah cukup? Atau aku masih belum bermula

Wahai Ilahi, pintaku..rayuku agar aku tidak pernah menjauhkan diri dari hartamu yang bernilai itu
Cintaku pada hartamu itu senantiasa mekar dalam kalbu dan jiwaku
Kerna….
Kau adalah bondaku yang ku cinta
Dan kerana
Dia adalah ayahanda ku yang juga ku cinta.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...