Labels

Pages

Followers

Sunday, April 13, 2014

Lagu buat yang tercinta...


Baru sekejap meninggalkan mereka di kampung tapi rindu bagaikan hangat dan sentiasa segar. Tanpa mereka aku pasti tiada. Terima kasih kasih  Tuhan memberikan aku cinta yang indah ini. Setiap kali aku pandang senyuman mereka terasa hilang penat dalam menuntut ilmu yang setinta, datang berjuta semangat yang memberi untuk aku buktikan segala janji yang telah aku janjikan untuk mereka. Setiap kali pulang mereka senantiasa sambut dengan gembira dari mula aku melihat dunia sehingga kini aku menjadi aku yang dewasa. Sempatkah tuhan untuk aku berbakti pada mereka? Ku yakin jika Dikau izinkan aku pasti akan membayar budi mereka walau tidak setimpal tapi akan cuba sepenuh daya dan keringatku.

Aku sedar aku makin membesar, aku juga sedar mereka juga makin bertambah usia. Wajah yang dulu licin kini kuntum kedutan. Keringat yang memberikan aku makan, tenaga yang senantiasa mengatakan cukup untuk apa yang aku perlukan. Tidak pernah menolak dan mengecewakan. Benang putih yang suci semakin menutup rambut mereka nan hitam. Tuhan jagalah mereka, cintailah mereka seperti mana mereka mencintaiku. Ameen..

Lagu ini ku dedikasikan buat ayah dan bonda..=')

Lirik Lagu Arjuna Beta - Fynn Jamal

Tak kanku biarkan walau ribut menyentakmu yang tidur
datang petir menyambar
jengking dan ular–
bonda takkan berundur

nyamanlah arjuna beta
mimpikan yang indah saja
nanti bila kau buka mata
semua tak serupa

kan ada satu ketika kau tak tahu mana nak pergi
jalan betul, anakanda,
tak jelas mata–
ambil yang sarat duri

hiduplah arjuna beta
biarkan jasad yang luka
selama tuhanmu ada
takkan engkau tercela

ngeri tak terbayang mata
bonda takkan ada sentiasa
nanti moga kau tak lupa
bonda memujukmu, anakanda

hiduplah arjuna beta
biarkan jasad yang luka
selama tuhanmu ada
takkan engkau tercela

nyamanlah arjuna beta
mimpikan yang indah saja
nanti bila kau buka mata
semua tak serupa


Biar - Fynn Jamal


Mata tua yang memandang aku itu--
Bundar
Pudar

Dia tak mahu bilang apa yang mencengkam jiwa usangnya
“biar”
Katanya, “biar”.

Wahai ayahanda
Berhentilah walau sebentar
Dan renungkan mataku yang melaut
Khabarkan yang jujur dan ujar
Apa menyerabut?

Wahai ayahanda
Bercukuplah menggagah tulang rapuhmu
Akukan lemahmu
Perikan penatmu
Kisahkan jerihmu
Aku mahu tahu

Mata tua yang bagai ada sakti dewa-dewi itu--
Harum
Senyum

Dipukaukan aku nan terus terpana dan terlupakan
“biar”
Katanya lagi, “biar”

Wahai ayahanda
Bisikkanlah walau sekali
Izinkan aku menumpangkan bahu
Berikan aku seperca dari beban kamu

Wahai ayahanda
Lihatkanlah aku
Berlari kini
Melompat tinggi
Setiapnya kerna kau tak pernah pergi

Ah, apa masih ingat lagi
Aku suka lari-lari?
Kau bagaikan tak peduli
Ku biar kau patah hati

Ah, apa masih tidak lupa
Tengking jerit sama-sama?
Makan tak mahu semeja
Sahabat lebih berharga

Ah, apa mampu kau sudikan
Ampun maaf ku sujudkan?
Bisa tidak kau teruskan
Ku sesat kau tunjuk jalan?

Ah, apa layak aku bagi?
Tak terbalas sampai mati
Kau sungguh yang paling tinggi
Istanamu syurga nanti


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...