Labels

Pages

Followers

Tuesday, April 22, 2014

Jelingan Pendosa


Jangan bila kita sudah mula berubah dan melangkah kita merasakan diri kita cukup sempurna dan diredhai Allah. Jangan pernah kita rasa sombong dengan insan yang bernama manusia. Sebuah pertemuan kadang-kadang diuji dengan percintaan dan kadang-kadang akan turut terruji dengan perpisahan. Berpisah itu lumrah dan pertemuan itu sebenarnya datang dari Allah.

Benar ada perhubungan yang terpisah. Kadang-kadang masa lalu itu kita tinggalkan perlahan dan hilangkan tanpa ada kesan. Tapi jangan sekali-kali membenci dan memandangnya nista. Kita bukan sempurna mungkin kita berubah natijah darinya. Lucu ada yang cuba melarikan diri apabila bertemu bahkan ada yang memalingkan muka seolah-olah melihat hantu. Kita sedar diri kita penuh dosa tapi kita juga sedar takkan selamanya kita hendak berdosa. Perbuatannya menghukum seolah-olah kita pendosa yang akan pasti masuk ke neraka. Allah moga dijauhkan dari kejahatan ini.

Acap kali terjadi, jangan rasa khuatir..kita takkan ada lagi permainan atau ayat yang mengukir. Kita hanya hendak bersahabat bukan memikat jauh sekali untuk terpikat. Kita sedar kita siapa. Tapi jika tiada kesudian kita tidak memaksa. Ya, mungkin kita ini dipandang dan dihidu busuk dengan dosa. Moga Allah menerima taubat kita. Ameen


Kita berbicara dengan bonda bukan bermakna kita berkehendakkan menabur gula apatah lagi menitiskan cuka pada luka di dada. Tidak. Kita hanya berbicara ikhlas dari hati seorang anak muda. Kita bukan bersengketa tapi kita sedaya menyusun kata dan gerak untuk sebuah cerita. Usah dikhuatir kita takkan sesekali cuba meningkah. Kita takkan merosakkan apa yang telah di bina..Kita hanya ingin melihat senyum dan bukan pandangan dosa.Itu sahaja dari kita.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...