Labels

Pages

Followers

Monday, December 27, 2010

kAnTOi.....

Kantoi
            Salam pertemuan buat sahabat semua..untuk kali nie abg mat nat cerita tentang zaman sekolah..ni mmg abg mat xboleh lupa..selalu menggamit kenangan silam…tajuk nie bukan nak tiru lagu saudari ZEE AVI yer..nie kisah abg mat dengan kawan2..hehehe..harap sahabat semua enjoy..
Kalau xsilap abg mat nie kisah mase form 4 kot..kisah nie…pasal belajar ler..ok masa sekolah menengah dulu abg mat ambik aliran agama..12 subjek..tapi keputusan spm..ok gak..kalau setakat nak jadi polis n askar tue dah lepas..hehe..ok antara subjek yang a.mat ambik erm…subjek CHEMISTRY..atau Kimia..sebenarnya a.mat xberapa reti sangat subjek nie..matematik tambahan lagi best tau..subjek kimia nie di ajar oleh seorang guru wanita berbangsa Cina..nama dia puan Yew..strategi pembelajaran beliau..pergh…semua pelajar xbrani tido oo..heehee..n kerja rumah memang ramai.hak3..

Ok apapun abg mat nak ucapkan ribuan terima kasih kepada puan YEW kerana sudi mengajar a.mat ilmu kimia nie..mmg best..share2 yer cikgu..a.mat kat kelas ada 2 orang kawan rapat..dan sampai sekarang kita org still contact n ada jer aktiviti nak buat kalau masing2 da lik kampung..nama kawan abg mat nie Amir dan Afiq..dua2 dah berpunya tau..tapi a.mat jer masih solo..hehee..ada sapa2 ker yang…..hehhe…eh2 sambung balik k..pada suatu hari tue..a.mat dan kawan2 rasa malas nak pergi kelas n dalam hati nak ponteng kelas..kelas kimia lepas rehat…kerja yang teacher bagi tak siap lagi..nak plagiat kat kawan da xsempat..kebetulan plak masa tue ada cikgu len minta tolong kejap untuk setelkan borang apa ntah..n dia perlukan lebih kurang 3 0rang..ha cukup2..masing2 pandang2 jeling2 n kami setuju..a.mat ada alasan x masuk kelas hari nie..hhee.. padahal takut xsiap kerja..ish3

Kitaorang pun tolongla cikgu tue..waktu  kimia pun da on..masing2 berdoa pada ilahi moga dilindungi ..tengah rancak tolong cikgu tue sambil bergurau senda…al-maklumla…cikgu baru,,muda lagi..kena plak belum kawen…perempuan ..bukan laki la!!! hehehe…masing2 buat2 rajin kunun..hihii..tiba2 kejadian yg xdisangka2 kawan sekelas a.mat datang la bilik guru..ingatkan membawa khabar gembira kelas kimia batal..rupanya khabar duka..heeee..Puan Yew panggil kitorg..a.mat ckap da bgtau kat dia melalui kwn..tapi dia sruh a.mat n the gang dtg kelas gak…dengan rasa ketakutan dan kecuak an..kitorg melangkah pergi dan membiarkan cikgu tue mlakukan kerjanya seorg diri..

Sampai jer di makmal Kimia..a.mat tengok semua kwn2 senyap jer..sayu jer kelas tue..papan putih masih kosong…cari di mana puan yew berada tengok2 di meja belakang sekali..tapi ada pulak dua orang budak perempuan junior kat situ…diorang buat ap ntah dengan puan yew ..ah.sudah..nie boleh jatuhkan saham a.mat nie..puan yew panggil dengan nada yang menakutkan..kitorg bertiga berjalan sambil bersalawat..dalam hati la…harap-harap semua ok..hehehee pastue kitorang  tiga2 menghadap dia..ok.. sesi ceramah agama bermula…dushhhh…pom…..pungpang.pungpang…tutttuuu….awk.tttttutttuuuuu….saya…tuuuuttttttt,….dushhh!!!!!..hampir setengah jam ditarbiah kami diberi surat amaran oleh puan yew..dia ckap nak bagi kat guru disiplin..hmm apala nasib kitorang nie baru jer sekali nak belajar ponteng kelas tapi da kantoi..abg mat rasa yang tue la kali pertama dan terakhir a.mat ponteng kelas..xberani dah weh..banyak nasihat.yang puan yew kasik.
.
Lepas  habes crmah tue..dia start lik mengajar..kitaorang dudukla satu meja..pastu afiq bisikla kat telinga a.mat…dia ckap “oi..husairi ,masa teacher jerkah(sergah) kita tadi..aku terkejut sampai terkentut..nasib baik dia xdgr..kalu x kena aku”..apa lagi gelak besar la a.mat dgn amir…pastu …teacher panggil lagi..dia tnya knp gelak..a.mat coverla..kata amir pakai seluar koyak..dkat bahagianb depan..habes satu kelas gelak,,,puan yew cover gelak..pastu dia sruh kitorang ketuk ketampi 10 kali..hehe..mmg lucu..yang amir nie serba salah nak turun ke tak..mmber ingatkan sua dia betul2 koyak..heehe..xpala..di akhir kelas..puan yew panggil balik kitorng…ingatkan nak sambung diskusi agama..sekali dia bagi nasihat..kali nie lembut jer..sedih plak dengar..pastu dia ckap sirat tue dia saja buat gempak jer..heehee..kitorg pun minta maaf kat dia n kembali bergurau..teacher…Yew mmg best..walau garang tapi friendly..nak tau ker result kimia a.mat???ish…xperla…ok kawan tq…jumpa lagi!!!
korang cari la sendiri gambor amir n afiq yer..


4 comments:

azana said...

hehe...sy pn first time ponteng kantoi jgk... pengajaran x bagi buat da..

apitG said...

hahahahahaha.. maw menagih aku tignt cita skolah dulu.. tu la hus, aku kata jgn ponteng.. jgn ponteng.. nk jgk ponteng.. kahkahkahkah...

HUSAIRI HANAFI said...

kah3..besa bro..hahaha

bantalbucuk said...

saya pon pernah cari alasan tolong cikgu la apa la kalau xsiap kerja..tapi time sekolah rendah je buat camtu..hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...