Labels

Pages

Followers

Friday, December 31, 2010

Aku Tahu di Sebalik Tahun Baru..




Rasulullah bersabda :

"Katakanlah yang benar walaupun pahit"


Salam pertemuan dan salam menyambut tahun baru buat sahabat semua sebenarnya mengikut calender Islam kita sudah lama menyambutnya tetapi ia tidak sebesar sambutan tahun baru mengikut calendar barat..peruntukan berjuta ringgit..lautan rakyat melata di kawasan-kawasan pilihan yang diadakan sambutan..rancangan televisyen terus menerus menyiarkan cerita menarik untuk ditonton seisi keluarga..semuanya berunsurkan hiburan yang akan merosakkan minda.

“Sesungguhnya orang mukmin apabila melakukan dosa bererti ia membuat noda dengan sebuah titik hitam di dalam hatinya. Apabila ia bertaubat, meninggalkan perbuatannya, dan memohon ampun kepada Allah, maka hatinya jernih kembali. Tetapi apabila ia menambah dosanya, maka bertambah pulalah titik hitam itu hingga menutupi seluruh hatinya.”
 (Hadis Riwayat Ahmad)

Tinggal dahulu soal sambutan ini sebenarnya, jika kita renung peristiwa hijrah nabi dan para sahabat begitu meruntum jiwa kita nabi dikepung diancam bunuh untuk melakukan penghijrahan.Penghijrahan yang disulami pelbagai dugaan tidak sedikit pun melemahkan jiwa dan nurani nabi dan para sahabat demi menegakkan agama tuhan..kita berbicara soal perubahan yang akan dilakukan pada tahun 2011 nanti..dan semua hajat kita itu mestilah inginkan kebaikan ataupun lebih sempurna dari tahun 2010..tapi kita lupa sesuatu..dunia kian tua..perancangan Dajjal, Yahudi dan musuh musuh Allah untuk merosakkan umat Islam sudah berjaya..saraf minda kita sudah dikuasai oleh mereka.

Firman Allah yang bermaksud: Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya petunjuk Allah (agama Islam itulah petunjuk yang benar)."
(al-Baqarah: 120)
 
Sahabat, makin lama kita hidup di dunia ini..makin singkat umur kita.. sedarkah anda semua pada ajal yang hampir tiba ? Cuma masanya tidak boleh dijangka.. ntah esok ntah lusa..maaf sahabat.. tulisan saya bukan sekadar untuk bermadah kata.. tapi untuk peringatan kita semua.. tahun 2011 kita merancang segala.. kita mohon agar semua perancangan baik kita itu..dimakbulkan Allah..sama-sama kita berdoa…InsyaAllah..baiklah sahabat mari kita berbicara soal sambutan tahun baru ini..pada tengahmalam nanti lautan manusia di seluruh dunia akan berkumpul untuk meraikan hari tersebut..begitu juga di negara yang kita cinta, MALAYSIA..seluruh rakyat 1Malaysia tidak kira tua dan muda..duda dan janda ,pemudi dan pemuda akan bersorak riang untuk meraikan tahun baru nanti..ledakan mercun begemerlapan..di sorak paduan suara girang..di sulam maksiat yang tidak sekali di tentang..

Palestin dan Iraq..turut sama mendengar bunyi mercun..ini..tapi lebih dasyat kerana ia boleh membunuh..dan bunyi mercun itu bukan untuk meraikan mereka tetapi untuk merosakkan mereka..sambutan tahun baru..berlarutan ke pagi..artis dan lagu mela menjadi pengemudi di sinilah akan bermula maksiat besar-besaran..rancangan Yahudi untuk merosakkan kita sudah berjaya pasti..maaf kata..bermulalah alam gadis yang akan kehilangan dara…atau sudah tiada diulangi untuk kesekian kalinya..sang pencinta mula berjanji setia..rasa bahagia dipindahkan kepada nafsu durja akhirnya membawa kepada pelayaran di lembah zina dan hina…maka nanti akan lahir anak-anak yang belum bersedia untuk melihat dunia dan mereka akan dibuang atau di tinggalkan di merata..

Surah al-Isra' ayat 31, Allah s.w.t berfirman yang bermaksud: "Dan janganlah kamu membunuh anak-anak kamu kerana takutkan kepapaan. Kamilah yang akan memberi rezeki kepada mereka dan juga kepada kamu."

       mari kita fikir sejenak wahai pemuda dan pemudi, tempoh mengandung bagi seorang wanita adalah lebih kurang 9 bulan 10 hari dan jika zina berlaku pada malam tahun baru nanti….dan akan menemui hasil pada bulan 9 2011..jadi jangan sesekali kita terkejut dan marah jika RAMAI bayi yang akan dibuang pada bulan itu..dibiarkan mati tanpa ada rasa simpati…biar nafsu yang menguasai diri..begitulah ia berterusan berlaku..kita berbicara soal kempen,tapi kita melaksanakannya mengikut hukum Islam..

Sahabat..diri ini bukan nabi bukan juga wali..tapi diri ini punya sensitivity terhadap pemuda pemudi yang akan menyambung rantai rantai perjuangan agama Ilahi..diri yang penuh dosa ini..mengharap doa dan bantuan dari kalian semua agar kita terus kuat dan tabah dalam mengharungi kehidupan di dunia yang mendatang..sama-sama kita memberi peringatan kerana peringatan itu ada manfaat untuk kita semua..salam..SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU..semoga Allah merahmati segala urusan kita di dunia ini..AMEEN..
Untu renungan kita…

Firman Allah dalm  surah Ghaafir @ Mukmin , ayat 75  yang bermaksud :
(Lalu dikatakan kepada mereka setelah ditimpakan dengan azab seksa): “Balasan buruk yang demikian ini disebabkan kamu dahulu bersukaria di muka bumi dengan cara yang salah (pada hukum Tuhan), dan disebabkan kamu bersenang lenang dan bermegah-megah dengan berleluasa (dalam maksiat).


“Maka orang yang berhijrah, yang diiusir dari kampung halamannya, yang disakiti pada jalan-Ku, yang berperang dan yang dibunuh, pastilah akan Aku hapuskan kesalahan mereka dan pastilah Aku masukkan mereka ke dalam syurga yang mengalir sungai-sungai di bawahnya sebagai pahala di sisi Allah. Dan Allah, pada sisinya pahala yang baik.” 
 (Surah Ali-Imran, ayat 195)



5 comments:

Nur-Za Marlyana Mohd Kamal said...

selamat tahun baru :)
mulekan dgn bismillah dan doa :)

dayah SnoW Heuka said...

selamt tahu baru... :D

mudah2an minta dijauhkan segala kejahatan :)

Mohamadazhan hjDesa said...

salam tahun baru 2011, moga dirahmatiNYA :)

lalat hurng najis....cegah yang najis megelakkan lalat menghurungnya.

E L Y A said...

Selamat Tahun Baru (:
Semoga tahun baru lebih bermakna .
aminn .

Papa Mifz said...

selamat tahun baru yer..semoga segala azam baru tercapai...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...