Labels

Pages

Followers

Tuesday, May 6, 2014

Bicara Hampeh!


Usrah
“Eh dia tu rajin gi usrah kan?”
“A’ah baik budaknye”
“Owh..macam baik”
“Eh kenape kau cakap macam tu?”
“Usrah tapi ber’couple dengan Muslimah yang belum tentu lagi nak jadi zaujah”
“Eh. Kau ni dia tambah rukun usrah yang baru..rukun yang terakhir..COUPLE!”
“Pengsan!”
-----
 Tudung
“Aku suka tengok awek yang pakai tudung labuh”
“Aku pun”
“Diorang nampak ayu dan sedap je mata memandang kan”
“Memangpun..tapi sedap tang mana ye?
“Ces kau…”
Sebab itulah Allah suruh melabuhkan pakaian untuk kaum wanita, untuk elakkan salah tafsir ‘kesedapan’ yang kau lihat tu.”
“Fine”

Kopiah
“Alim kan Muslimin tu”
“Kenapa? Berkenan?”
“Takla..saya suka tengok.”
“Awak suka kopiah ke atau suka orang yang memakainya.?”
“Pakaian tak melambangkan akhlak tau!”
“Iye.tapi sedikit mencerminkan peribadi dia kan?”
“Okay “

Baju Melayu
“Awak nampak kacak pakai baju Melayu?”
“Yeke?”
“Yela”
“Kalau saya pakai baju awak saya masih kacak tak?”
“Saya perempuan!”

Kawen
“Kawan-kawan kau dah kawen, kau bila lagi?”
“Bila Allah izinkan aku berkahwin aku kahwinlah..”

Cinta
“Kenapa lelaki suka minta couple dan perempuan suka minta putus?”
“Sebab kau bodoh!”


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...