Labels

Pages

Followers

Saturday, April 19, 2014

Mentera Nafsu



Kau bisikkan aku dengan jalan derita
Dalam diam kau mematikan aku perlahan
Racunmu kini menjalar dalam saraf dan nadiku
Panas bahang membakar
Bisanya pedih tak ku tertahan

Kau bisikkan semua itu nikmat
Tapi bagiku derita yang menjerat
Mendaki dosa yang makin bertingkat
Pesan mu boleh diubat dengan taubat
Tapi,jentik hati..jika masih sempat?
Jika tidak…
Mungkar dan Nankir yang akan datang mengikat
Saat itu aku tidak akan dapat sesekali berehat
Bahkan aku pasti tidak akan mampu menahan azab yang mendekat

Sudahlah, berhentilah dikau dari terus menawan
Aku pasti akan melawan
Sehingga aku tidak lagi tertawan
Aku letih dengan angan yang tiada kesudahan
Kau hanya taburkan aku madu kepalsuan
Yang kan mengheret aku lembah kemaksiatan!

Kau ketawa
Aku derita
Kau menang
Aku kalah
Itu dulu!!

Cukuplah
Tamat
Aku akan hentikan
Padamu Tuhan ku bermohon kekuatan
Juga ketabahan

Untuk melawan segala yang nista dan derita!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...