Labels

Pages

Followers

Thursday, April 17, 2014

Wajah Berdosa!



Kenapa masih payah dan susah
Susah benar untuk mengubah
Masihkah aku menyalahkan syaitan?
Atau diriku yang  menolak janji Tuhan?
Ah, aku penat dengan semua ini!
Benar  dan jujur dari hati
Aku ingin berubah
Aku ingin melangkah
Tapi ada sahaja alasan yang meningkah!

Itu dosa! Aku tahu
Tapi aku tega melakukannya
Aku membenarkannya
Mengisi hati-hatiku
Kenapa masih susah untuk berubah

Hatiku sudah rosak?
Ya Allah jika hati yang lama ini sudah mati
Engkau sudikanlah menggantikannya dengan yang baru dan suci
Aku tidak bisa menahan beban yang terpikul ini
Aku khuatir aku akan jatuh tersungkur
Bahkan terkubur…

Nafsu yang bisa
Melemahkan saraf jiwa
Hancur dibadai rangsang
Makin longlai melayar rasa yang mencincang
Sombongnya aku pada MU Tuhan
Ku biarkan mantera lain yang berbicara
Bukan dari kalam mu yang penuh bahagia

Aku makin menjauh terus menjauh
Ingkar dan angkuh!
Entah bila hatiku mahu luluh
Luluh pada jasadku yang akan dimamah usia

Sukar tapi aku perlu menukar
Payah tapi aku mesti beralah
Getir tapi aku harus pandai mentadbir
Biar lambat asalkan aku melangkah
Dari kaku mati dalam tingkah!

Aku ingin berubah
 Ke jalanMU Allah
Aku tidak mahu dipandang indah pada zahir
Tapi batin penuh racun yang mengalir]
Yang bisa merosakkan iman dan taqwaku pada MU



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...