Labels

Pages

Followers

Saturday, June 16, 2012

DEKATKAH AKU DENGAN ZINA?????


Salam buat semua..apa khabar iman anda hari ini? Bagaimana subuh anda hari ini? Alhamdulillah sahabat semua..hari ini kita masih lagi diberikan ruang untuk bernafas di muka bumi Allah ini. Sahabat Cuma kita renung kembali setiap udara yang kita hela ini tak pernah dikenakan sebarang bayaran oleh pencipta kita Allah SWT. Tidakkah kita berfikir akan semua kebaikan itu?

Jawablah wahai sahabat..semua yang kita adalah ini percuma diberikan Allah..tapi masih kita tidak bersyukur masih kita lalai dengan segala kenikmatan. Mudahnya tangkai hati kita alpa dengan kemewahan dunia, ketampanan wajah yang sementera dan kehebatan pangkat yang tidak kekal abadi?

Bicara ana kali ini juga berkenaan dengan hati. Melihat terlalu ramai membuat luahan soal hati di fb ana terdetik untuk berkongsi sedikit ilmu yang cetek ini. HATI kita umpama air di sungai jernih..kita yang mencorakkannya..kita yang menukar warna kesucian hati kita..kita yang mengotorkan hati kita. Tanpa ada sedikit penyesalan lara dalam gembira kita bersuka kita lupa pada pencipta.

HATI kita pernah disakiti. Terkadang bagai besi nipis yang menyiat-menyiat daging kita. Sakit! Perit! Pedih!..saya terpikir bagaimana sahabat-sahabat yang sedang asyik dilamun cinta..menjaga hati mereka. Adakah terselamat dari zina hati? Adakah hati mereka sentiasa tenteram? Adakah insan yang mereka anggap ‘buah hati’ mereka itu akan selalu merawat hati kita? Sayang seribu kali sayang hati yang perlu disimpan untuk bakal imam dan makmum mereka telah diberikan dahulu kepada orang yang tidak selayaknya

Ana sedih ana kecewa…ramai wanita yang cantik di luar sana sudah mempunyai cinta yg mereka rasa kekal selamanya. Bersentuhan tangan, berkepit ke sana ke mari, rela menyerahkan harga diri. Wahai wanita jika semua telah kau berikan kepada cintamu yang tak pasti itu. APALAGI YANG KAU TINGGAL UNTUK SUAMIMU NANTI??

Ana juga sedih dan kecewa..ramai lelaki yang kacak di luar sana begitu rakus mendamba cinta yang entah ke mana. Tanyalah mana-mana lelaki pun..mereka mesti menginginkan jodoh yang terbaik buat mereka. Sedarkah wahai golongan wanita. Cinta mereka pada anda hanyalah sekadar memenuhi ruang jiwa bukan untuk menjadi permata mereka. Nafsu dipertuankan, kepuasan diperlukan. Pesan ini juga untuk mengingatkan diri ana yang sering alpa ini. Wahai pemuda harapan agama pemudi tiang negara janganlah dikau menjadi perosak bangsa..racun dunia..

Moga entry kali ini ada manfaat buat diri ana dan sahabat semua. Ana berdoa moga kita terlindung dari sebarang maksiat dan perkara-perkara yang mungkar…jadilah soleh..bukan carilah solehah..jadilah solehah..akan datang untukmu nanti solehah..

biarlah gambar di bawah ini berbicara....


[18sx] Inilah Terjadi Bila Bersentuhan

Pada perempuan yang naif diluar sana. Inilah alasan dan sebab mengapa anda tak perlu bersentuhan dengan bukan muhrim atau pasangan masing-masing diluar sana..

Lihat tanda merah dalam gambar di atas

Kajian menunjukkan bahagian berwarna merah adalah peningkatan suhu yang tinggi dikawasan tersebut.Jadi berpegangan tangan membuatkan jantung seorang perempuan berdegup kencang kerana cinta dan kasih sayang.Sedangkan lelaki berdegup di otak dan anu kerana nafsu semata..
~ Lobai MAN

1 comment:

Akh Joko said...

di tengah aneka godaan yang ada ini.. semoga kita dihindarkan dari perbuatan zina..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...