Labels

Pages

Followers

Saturday, June 30, 2012

mencari CINTA dalam CINTA


~KEMUNCAK CINTAKU~

Wahai wardahku yang dulu..ku melepaskan tangkai itu bukan bermakna aku punya tangkai yang baru
Aku mahu dikau tumbuh mekar semekar-mekarnya di jambangan taman Firdausi
Bukan kerana hatiku tidak mampu memberi rasa untukmu
Tapi kerana aku ingin dikau merasa cahaya mentari sebebas-sebebasnya
Dan  merasa kesejukan hujan seenaknya..
Takkan lagi aku biarkan sutera meragut tangkai daun itu
Takkan lagi ku biarkan akarmu dimamah sang lembut tanah

Wahai wardahku dulu.. kini ku yakin mengapa kita takkan bersatu
Kerana jalan ukhwah yang kita taut dulu bukan atas keredaanNYA
Bukan dari istikharah penghubungNYA
Tapi dari ramuan nafsu dan mata
Aku merela kini kau bahagia dengan perisai kau yang pasti
Hela yang terhenti ini biarlah terhenti
Kerana suatu hari nanti ku pasti Tuhan akan mempertemukan
Kita dengan teman hidup yang selayaknya

Aku sepi bukan bermakna untuk tidak lagi memerhati tapi untuk mengubah diri
Untuk menjadi imam buat bakal permaisuriku nanti
Dan ku juga doakan moga dikau dapat persiapkan diri untuk menjadi makmum kepada imammu nanti
Wahai wardahku yang dulu..
Biarlah aku kembara sejauh-jauhnya mencari selautan ilmu tentang DIA..menghayati cinta DIA
Ku yakin pada detik ini kau juga sedang berkelana mencari cinta yang sama
Moga kan pasti bertemu
Kerana semua ini sudah terakam di LUF MAHFUZ sana..
Segala yang pasti hanya dari ketentuannya..

1 comment:

ewanthology said...

segala galanya sudah tertulis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...