Labels

Pages

Followers

Monday, May 27, 2013

Video Perkahwinan Ustaz Azhar Idrus~ Barakallah..




Wanita: Awk boleh berpoligami, tapi maaf bukan saya.
Lelaki : Kenapa bukan awak?
Wanita : Saya tidak sanggup berdosa dengan awak dan Allah, saya boleh terima tetapi bagaimana hati dan iman saya. Saya bukan menghalang tapi maaf bukan saya.
Lelaki : Itu sunnah bukan?
Wanita : Ya, saya takut ia bertukar menjadi fitnah buat diri saya. Bukankah monogami (berkahwin satu) juga sunnah?
Lelaki : Benar..Kedua-duanya sunnah. 

p/s : sekadar coretan untuk direnung bersama, layarkanlah bahtera perkahwinan dengan ilmu bukan nafsu. Insya Allah pasti bahagia!!

***************
*Masih belum terlambat ana mengucapkan selamat pengantin baru kepada Big Boh kita al-Fadhil Ustaz Azhar Idrus. Ada yang mengeji ada yang memuji tapi percayalah bahawa Allah itu maha itu akan urusan hambanya dan Allah juga telah merancang sesuatu terhadap kehidupan hambanya. Mungkin ramai yang sensitif apabila bercerita soal poligami terutamanya golongan wanita. Walau bagaimanapun, kita harus sedar ia juga merupakan hukum Allah dan harus difahamkan dengan betul dan baik. Mungkin apabila artis yang melangsungkan poligami tidak menjadi isu besar tetapi apabila soerang ustaz yang melakukannya ada yang mengatakan sebaliknya. Pandangan ini harus diubah, siapa kita hendak menilai mereka. Cukup sekadar berdoa untuk kebahagiaan mereka.

Poligami itu sunnah dan monogami itu juga sudah. Pilihan di tangan kita. Jika mampu pilihla yang ramai jika tidak cukup sekadar satu. Bahagiakanlah hati isteri kita. =)


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...