Labels

Pages

Followers

Sunday, January 9, 2011

AKU DIA DAN ACER..



Salam pertemuan untuk sahabat..ok tajuk a.mat kali nie..mcm pelik jer..hhehe..xper..korg jgn risau ae..nanti abg mat terangkan satu persatu tentang tajuk tue..ok xnak cerita panjang..aku tue untuk diri abg mat sendiri..dia tue adalah blog milik abg mat..bingkaibiru…hehee..dan acer tue jenama laptop a.mat..a.mat xda duit nak beli yang mahal2…asal boleh guna sudah..

Ok kepada rakan2 blogger yang menggunakan laptop jenama yang sama dengan a.mat tahniah diucpkan..hari nie abg mat na cerita tentang sejarah acer nie..kita nie jangan tau guna jer..kena la tau sejarah dia sikit2 yer..ACER adalah sebuah syarikat  Taiwan yg mengeluarkan pelbagai peralatan yang berkaitan dengan computer dan banyak lagi..syarikat ini memiliki ACERLAND iaitu rantaian kedai runcit yang terbesar di Taiwan.dan ibu pejabatnya berpusat di Bandaraya Hsichih, Taiwan.

Acer pada asalnya diasaskan dengan nama Multitech oleh Stan Shih dan isterinya, Carolyn Yeh,serta lima orang yang lain.syarikat itu bermula pada tahun 1976 dengan 11 pekerja dan modal sebanyak US Dolar 25,000. Pada asalnya, Multitech merupakan sebuah syarikat pengedar bahan2 elektronik dan perunding dalam penggunaan teknologi mikropemproses. Ia kemudian dinamai semula sebagai acer pada tahun 1987.

Pada tahun 2000 acer mengasingkan operasi pengilangannnya sebagai Perbadanan Wistron untuk menumpukn perhatian kepada perniagaan penjenamaan.hari demi hari tahun demi tahun acer telah berkembang ke seluruh dunia..kini ACER ditempatkan sebagai penjual computer peribadi berjenama yang KETIGA terbesar di dunia.di Malaysia merupakan pilihan no 1 rakyat..hehe..untuk rakan blogger yg guna laptop lain..korg carila sejarah laptop korg sendiri yer…tak kenal maka x cinta..hihihi..jumpa lagi!!!

1 comment:

::nuRuLaDHar:: said...

wahh..bawu tahu! eheee tq sbb share..eheee btw,folow kamu.. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...