Labels

Pages

Followers

Monday, August 27, 2012

Bayi Anda Sering Menangis? Ini Ubatnya..


Salam, Hari nie abang Mat Ingin berkongsikan berkenaan dengan tips untuk merawati masalah  bayi menangis tanpa henti. Terdetik rasa di hati untuk membantu para keluarga yang mempunyai bayi yang sering menangis. Abang Mat pun ‘google’ la untuk cari tips-tipsnya. Moga dapat membantu ye.

Bagi ibu bapa yang menghadapi masalah bayi mereka yang menangis selama berjam-jam lamanya. Kita boleh mengamalkan kaedah ini. Allah sebagai rujukan kita. Kita berikhtiar dan semua kesembuhan di tangan Allah. Apa yang penting kita yakin dengan bantuan dari Allah. Berdoalah pasti Allah akan perkenankan.

Okay langkah pertama ialah bacakan 2 ayat terakhir surah Qursy- “Walaya’uduhu hifzuhuma wahuwalaliyyul adzim” di tepi telinga bayi sebanyak 33x dan tiup selama 10 saat pada seluruh muka dan ubun-ubunnya.

Langkah kedua ialah laungkan azan dengan kuat sebanyak 3x

Langkah ketiga pula ialah bacakan ayat ke 9 surah Yassin sebanyak 7x dan tiup pada tapak tangan kanan dan sapu seluruh mata bayi dan niatkan “ supaya ditutupkan penglihatannya  kepada alam jin

Surah Yassin ayat 9 atau rujuk di sini dan di sini .

 


InsyAllah. Moga dapat membantu. Berserah pada Allah. Abang Mat juga ada memberikan tips lain untuk mengelakkan bayi anda menangis. Tips kedua ialah seperti di dalam video ini. Kita cuba ikuti langkah yang terdapat di dalam paparan ini. Mana tahu berkesan. Cubalah! Hehehe

Andai bayi anda masih menangis, cuba pula kaedah yang terdapat di dalam video ini. Menarik! Selamat mencuba ye.





1 comment:

~halawati~ said...

dah ada baby rupanya..

pengalaman :p

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...